donderdag 12 december 2013

Gepeins

Soms lijkt het alsof de wereld niet meer draait, de dagen stilstaan
ik me er doorheen wurm zonder moeite op tenen trap van zij die dansen

misschien komt het doordat wij samen door de sneeuw hebben gezworven
bergen beklommen, ons voedsel deelden en ons brandden aan de zon

doordat het vroeg donker was in het dal en de nachten lang en warm
in ons hotel met leegstaand zwembad en balkon waar de hemel
's morgens rozerood als in een sprookje naar ons lonkte

het ligt ook aan de zomernachten, toen we buiten
wijn en bramen proefden hoe het allemaal kan zijn
als de laatste trein voorbij is, elk geluid verstomt 
en er geen einde komt aan het vuur

of is het alleen door mijn dwaze glimlach, de verholen vreugde
om die ondeugende blik van je en het putje in je kin dat ik altijd opmerk
als ik je vlakbij denk en me afvraag hoe het allemaal zo komt
wat voor moois wij toch hebben gezien


Janne ©  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten