dinsdag 19 november 2013

Niet kwalijk

Er wordt geleefd hier in dit huis
alles loopt op wieltjes
bewoners rollen
dag in en uit
terwijl je welkom bent
om te lachen of te huilen

Een man vraagt mij iets te noteren
over zijn aanwezigheid
ik schrijf  : " Jerome is hier "
't Is maar dat de anderen het weten
en zelf was hij het ook vergeten

Er is een dame die beweert
dat ze met mijn auto reed
tot het einde van de straat en weer terug
vanmorgen vroeg terwijl haar overleden man nog sliep
en zij al ramen stond te zemen
ik mag het haar niet kwalijk nemen

dan klinkt er achter mij een diepe zucht
een vrouw die wenkt en lacht en vraagt haar uit te kleden
ik zeg dat het nog geen tijd is en dat ze nog moet eten
"Ach meiske" smoest ze, " draai dan even
die stomme klok naar half zeven "

Janne©


Geen opmerkingen:

Een reactie posten